Musíte v takových případech vždy zavelet, že to prostě tak bude a hotovo? Pak vězte, že jste se ocitli v situaci, kdy je nutné zjistit důvody tohoto jejich jednání. Pokud to totiž neuděláte, pak se z vašich zaměstnanců a spolupracovníků stanou jen ovce a tím vaše firma „zamrzne“ nebo i „uvadne“.
Co mohou být příčiny takového jednání lidí kolem vás? Určitě jich je víc, nicméně mezi nejčastějšími jsou to:
„Vždyť naše vize je naprosto jasná a srozumitelná.“
Ano, může být, ale pokud se vaši spolupracovníci chovají, jak bylo výše uvedeno, určitě tomu tak není. A věřte nebo ne, chyba je na vaší straně. Základním omylem při komunikaci je očekávání, že druhá strana chápe naše slova stejně jako my. Nechápe a ani chápat nemůže, pokud nemá stejné zkušenosti jako my, nevnímá svět kolem sebe jako my apod. Tak například „spokojenost klienta“ je neustále se opakující slovní spojení a jeden by řekl, že na tom není co chápat jinak. Věřte, že ano. Podívejme se na to ze strany klienta. Jeden klient bude spokojený, pokud mu uděláte kávu a budete si s ním 30 minut vykládat o životě. Jiného klienta by takové jednání mohlo pouze „vytočit“ a bude naopak spokojený, pokud bude mít za 5 minut vše vyřízeno a koupená služba/produkt bude fungovat, jak očekával.
„Zase o 180 stupňů jinak než včera / před týdnem / před měsícem.“
V mnoha firmách jsem zažil, že si tuto větu pracovníci říkají. Čím častěji se tato věta vyskytuje v myslích či ústech lidí, tím roste také fluktuace. Lidé odcházejí, protože neví, co se po nich vlastně chce, proč se to či ono vlastně dělá, zkrátka přestávají vidět smysl ve své práci. Pro firmu je tato záležitost velmi bolestná, protože v takových situacích zpravidla odcházejí kvalitní pracovníci. Ti, o které se firma může opřít. A přitom stačí dodržovat tyto zásady:
Autorem článku je Ing. David Fuchs, který povede dva zajímavé kurzy:
Podrobnější informace a možnost přohlášení najdete ZDE: