Mozek je fascinující. Je to malý orgán, který dokáže obrovské věci.
Mozek je fascinující. Je to malý orgán, který dokáže obrovské věci. Pojďte si ozkoušet, co o mozku víte. Odpovězte si na následující otázky ANO nebo NE.
- Mozek využíváme 24 hodin denně
- Děti se musí nejprve naučit mateřský jazyk, pak se teprve učit druhý. Pokud tomu tak není, nikdy si úplně druhý jazyk neosvojí.
- Chlapci mají větší mozek než děvčata.
- Pokud děti nepijí dostatečné množství tekutin( ž-8 sklenic), jejich mozky se scvrkávají.
- Bylo vědecky prokázáno, že látky omega -3 a omega-6 mají kladný efekt na výsledky vzdělávání.
- Pokud je nějaká oblast mozku poškozena, může její funkci převzít jiná.
- Využíváme jen 10% kapacity mozku.
- Levá a pravá mozková hemisféra vždy pracují spolu.
- Rozdíly v dominanci hemisfér mohou vysvětlit rozdíly v individuálních výsledcích žáků.
- Mozky chlapů a děvčat se vyvíjejí stejně rychle.
- Mozek dětí je plně vyvinut v době jejich vstupu na střední školu.
- V dětství jsou kritické periody, kdy se určité věci nemůžeme naučit.
- Informace v mozku jsou ukládány v síti buněk rozprostřených po celém mozku.
- Učení nezpůsobuje přidávání nových buněk do mozku.
- Jednotlivci se učí lépe. když jim jsou informace podávány jejich preferovaným kanálem ( audio, video, kinesteticky,..)
- Učení ovlivňuje modifikuje nervové spoje.
- Vzdělávací proces může být ovlivněn vynecháním snídaně.
- Normální vývoj mozku zahrnuje rození a umírání mozkových buněk.
- Mentální kapacita je vrozená a nemůže být ovlivněna ani prostředím, ani zkušenostmi.
- Vydatné cvičení vylepšuje mozkové funkce.
- Prostředí, ve kterém je hodně podnětů, zlepšuje mozky předškolních dětí.
- Děti jsou méně pozorné. pokud konzumují snacky a nápoje s vysokým obsahem cukru.
- Biologické hodiny, které se mění během puberty, způsobují, že děti jsou unaveny během první školní hodiny.
- Pravidelné pití nápojů s kofeinem zmenšuje pozornost.
- Cvičení procvičující senzomotoriku mohou ovlivnit gramotnost.
- Častý trénink mentálních procesů může ovlivnit tvar a strukturu částí mozku.
- Jednotlivci mají své preferované kanály vnímání.
- Problémy s učením, které jsou způsobeny rozdíly ve vývoji, nemohou být korigovány vzděláním.
- Mozkové spoje se mohou obnovovati ve stáří.
- krátká koordinační cvičení mohou zlepšit integraci pravé a levé hemisféry.
- V dětství existuje období, kde se učíme snadněji.
- Když spíme, mozek vypíná
Správné odpovědi:
1- A, 2-N, 3-A, 4-N, 5-N, 6-A, 7-N, 8-A, 9-N, 10-N, 11-N, 12-N, 13-A, 14-A, 15-N, 16-A, 17-A, 18-A, 19-N, 20-A, 21-N, 22-N, 23-A, 24-A, 25-N, 26-A, 27-A, 28-N, 29-A, 30-N, 31-A, 32-N.