OBCHODNÍ A MANAŽERSKÁ PREZENTACE

Autor
Kabátek Aleš, Lošťáková Olga
Nakladatel
Grada
Vydáno
6/2010
Cena
Dostupnost na dotaz
OBCHODNÍ A MANAŽERSKÁ PREZENTACE

Anotace

Ve velmi praktické a názorné plnobarevné publikaci doprovázené fotografiemi a DVD s testy a videi získáte užitečný návod, jak připravit a uskutečnit úspěšnou prezentaci vlastní osoby, návrhu, projektu, produktu apod. Kniha je návodným a dobře zapamatovatelným "manuálem" prezentace, který vás uchrání chyb, jichž se lidé při prezentaci často dopouštějí, a povede vás krok za krokem v přípravě a realizaci efektivní prezentace, která zaujme a získá auditorium pro prezentovanou "věc". Na přiloženém DVD uvidíte, jak vypadají dobře a špatně vedené prezentace, jak pracovat s řečí těla, jakých chyb se vyvarovat, a ověříte si své předpoklady a dovednosti na testech. V knize se dozvíte se, jak se osobnostně "nastavit" na dané auditorium, jak připravit stručný, srozumitelný a zapamatovatelný obsah prezentace a jak ho působivě podat, jak udělat prezentaci interaktivní, jak zvládat obtížné situace, jak strukturovat jednotlivé části prezentace či jak vhodně využívat audiovizuální t
echniku. Takto praktickou a návodnou publikaci na dané téma na trhu nenajdete. Je určena zejména obchodníkům, manažerům, specialistům z různých oborů, lektorům a vůbec všem, kteří prezentují, lektorují či přednášejí.

Z obsahu

O autorech 10
Úvod: Manuál k použití publikace 13
Proč číst? 15
Jak používat? (Manuál publikace) 16
1 Záleží na prezentaci? 19
1.1 Co je smyslem prezentace a proč je důležitá? 21
1.2 Faktory, které rozhodují o úspěšnosti prezentace 24
Rekapitulace hlavních bodů kapitoly 1 27
2 Jak se "nastavit" na očekávané auditorium? 29
2.1 Kdo jsem já a kdo jsou lidé přede mnou? 31
2.2 Jak získat a udržet pozornost a autoritu? 41
2.3 Image a etiketa prezentujícího 46
2.4 Jak se nenechat "převálcovat" trémou? 52
Rekapitulace hlavních bodů kapitoly 2 57
3 Jak připravit zapamatovatelnou prezentaci? 59
3.1 Definujte cíl prezentace. Co je cíl a co prostředek? 61
3.2 Využití metody myšlenkové mapy 63
3.3 Ishikawa diagram. Co to je a jak jej využít? 67
3.4 Neprezentujte "charakteristiky", ale "užitky" 70
3.5 Co dát do úvodu, hlavní části a závěru? 73
3.6 Jak připravit scénář prezentace? 80
Rekapitulace hlavních bodů kapitoly 3 85
4 Jak působivě podat ("prodat") prezentaci? 87
4.1 Jak působí řeč těla prezentujícího? 88
4.2 Jak předstoupit před auditorium? 92
4.3 Mimika a oční kontakt. Kam a jak se dívat? 95
4.4 Co s rukama? Jak využít gesta k zesílení myšlenky? 98
4.5 Postoj a pohyb prezentujícího z hlediska auditoria 104
4.6 Prezentace vsedě 106
4.7 Jak využít svůj hlas? Rétorika pro prezentující 109
Rekapitulace hlavních bodů kapitoly 4 113
5 Monologická nebo interaktivní prezentace? 115
5.1 Jak vtáhnout posluchače "do hry"? 117
5.2 Základem je schopnost ptát se. Jak se ptát? 122
5.3 Aktivní naslouchání. Je naslouchání "umění"? 128
5.4 Řízené diskuse a "brainstorming"/"brainwriting" 132
5.5 Herní a soutěžní prvky v prezentaci 136
Rekapitulace hlavních bodů kapitoly 5 139



6 Obtížné situace a jejich zvládání 141
6.1 Obtíže plynoucí z "prostoru a času" 144
6.2 Jak se zachovat v případě vlastního pochybení? 148
6.3 Jak reagovat na vyrušování? 151
6.4 Co s pasivitou? Jak "rozhýbat" auditorium bez zájmu? 154
6.5 Zvládání obtížných otázek 157
6.6 Jak reagovat na nesouhlas, námitky? 159
Rekapitulace hlavních bodů kapitoly 6 168
7 Je AV technika "past" nebo podpora? 169
7.1 Jakou audiovizuální techniku máme k dispozici? 171
7.2 Jak připravit snímky pro projekci? 174
7.3 Materiály pro účastníky 185
7.4 Jak pracovat s flipchartem? 188
7.5 Interaktivní tabule a hlasovací zařízení 193
Rekapitulace hlavních bodů kapitoly 7 197
Závěr: Prezentační desatero 199
Jak docílit toho, abychom se na prezentaci těšili? 201
Doporučená literatura 205

O autorovi

PhDr. Aleš Kabátek, CSc.
Sociolog s bohatými praktickými zkušenostmi z podnikání a řízení týmů v oblasti poradenství, vzdělávání a výzkumu. Po absolvování Filozofické fakulty UK v Praze zahájil svoji profesní dráhu jako asistent na Fakultě řízení VŠE. V 80. letech pracoval v Sociologickém ústavu v Praze, kde se mimo jiné podílel na zpracování Velkého sociologického slovníku. V roce 1990 se stal členem vědecké rady ústavu. V letech 1991-1994 byl členem katedry sociologie na FF UK v Praze, kde mimo jiné vytvořil specializační program studia "Sociálního managementu" pro lidi z praxe. V letech 1994-2002 působil v pozici ředitele vzdělávací a poradenské společnosti MASS Training and Media pro ČR a SR. Od roku 2003 je Managing Partner společnosti SMARTER. Publikuje v odborných i populárních časopisech, externě přednáší na Univerzitě Karlově a působí především jako lektor a kouč manažerů a specialistů renomovaných národních a nadnárodních firem. Ve společnosti
SMARTER se kromě vedení týmu soustředí na tvorbu nových tréninkových programů pro manažery a průzkumných metod (mystery shopping, assessment/development centre, 360° hodnocení, personální audit, průzkum sociálního klima podniku apod.). Jeho základní orientace na řešení problémů podnikové praxe staví na pevných teoretických a metodologických základech.

Olga Lošťáková, M.A.
Manažerka, interní lektorka a konzultantka společnosti SMARTER Training and Consulting.
Je absolventkou Vyšší odborné školy herecké v Praze a fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Úspěšně studovala na University of New York in Prague, kde obhájila diplomovou práci v oboru "Professional Communication and Public Relations". V pozici konzultantky společnosti SMARTER spolupracuje s řadou významných obchodních partnerů v oblasti vzdělávání. S klienty hledá nejlepší způsoby rozvoje zaměstnanců a následně se podílí na realizaci a vyhodnocení těchto vzdělávacích projektů. Jako lektorka se specializuje na kurzy v oblasti prezentačních dovedností, lektorských dovedností, komunikace, obchodní image a etikety a emoční inteligence, a to jak v českém, tak v anglickém jazyce. Její školení jsou typická vysokou mírou interakce a využitím zkušeností získaných při studiu herectví a sociální komunikace a z dosavadní praxe (v PR agentuře, vzdělávací, poradenské a průzkumné společnosti).


Máte dotaz ke knize? Zavolejte nám a nebo využijte formulář.

Dotazy vám rádi zodpovíme na

Dotaz byl odeslán. Děkujeme!


Odesláním přijímáte naše Zásady o ochraně osobních údajů.
Kurzy, školení, firemní vzdělávání | SOVA STUDIO - vzdělávací agentura

500 - chyba je na naší straně

kontaktujte prosím našeho administrátora info@sovastudio.cz