VEŘEJNÉ VÝDAJOVÉ PROGRAMY, VEŘEJNÉ PROJEKTY A ZAKÁZKY

Autor
Ochrana František
Nakladatel
Wolters Kluwer
Vydáno
4/2011
Cena
Dostupnost na dotaz
VEŘEJNÉ VÝDAJOVÉ PROGRAMY, VEŘEJNÉ PROJEKTY A ZAKÁZKY

Kniha se zabývá procesem tvorby, metodami hodnocení, výběrem a kontrolou veřejných výdajových programů, veřejných projektů a veřejných zakázek. Autor se při řešení uvedeného problému opírá o relevantní teoretická východiska, jakož i vychází ze zobecnění svých vlastních zkušeností a poznatků z působení ve státní správě. Publikace analyzuje dokumenty související s tvorbou, hodnocením a kontrolou veřejných výdajových programů, veřejných projektů a veřejných zakázek, přičemž bere na zřetel všechny relevantní právní předpisy, které se vztahují k dané problematice (zákon o finanční kontrole, zákon o majetku ČR, zákon o rozpočtových pravidlech). Zvláštní pozornost je věnována zejména aplikaci zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění zákona č. 423/2010 Sb., účinném k 3. lednu 2011 (včetně připravované novely k 30. 6. 2011). Publikace svými náměty nabízí řadu podnětů pro reformu státní správy a samosprávy v ČR. Kniha proto může být využita jak ve výuce na vysokých školách, tak i v praxi veřejné správy.

Brožovaná, 220 stran.

Obsah
1 Analýza výchozího rámce pro řízení veřejných výdajových programů, veřejných projektů a veřejných zakázek a náměty na jeho reformu
1.1 Nabídkový versus poptávkový přístup k realizaci výdajových aktivit
1.2 Analýza role klíčových aktérů ovlivňujících realizaci výdajových aktivit
1.3 Cílově orientované rozpočtování v ČR – stav a perspektivy
1.4 Plánování, programování a rozpočtování výdajových aktivit
2 Veřejné výdajové programy
2.1 Role cílů veřejných výdajových programů
2.2 Funkce veřejných výdajových programů
2.3 Problém efektivnosti a spravedlnosti při realizaci veřejných výdajových programů. Kaldor-Hicksův
kompenzační test
2.4 Vliv vládní regulace na efektivnost
2.5 Mikroekonomická analýza peněžních a věcných dotačních výdajových programů
2.6 Použití dotace na jiné účely aneb „Minutí se sociálních dávek účinkem“
2.7 Problém vládních dotací cen zemědělských produktů na trhu
2.8 Důsledky vládních cenových intervenčních programů
2.9 Předběžná, průběžná a následná analýza veřejných výdajových programů
2.10 Hodnocení veřejných výdajových programů
2.10.1 Použití principů hospodárnosti, efektivnosti a účelnosti při hodnocení veřejných programů a projektů
2.10.2 Povinnosti hospodárného, efektivního a účelného nakládání se zdroji stanovené subjektům veřejné správy relevantními právními předpisy ČR
2.11 Metody pro analýzu veřejných výdajových programů
2.11.1 Použití speciálních algoritmů k hodnocení veřejných výdajových programů (pro hodnocení
programových cílů)
2.11.2 Použití jednokriteriálních nákladově‑výstupových metod pro analýzu veřejných programů
2.11.2.1 Metoda CMA
2.11.2.2 Metoda CBA
2.11.2.3 Metoda CEA
2.11.2.4 Metoda CUA
2.11.3 Použití vhodných vícekriteriálních metod pro hodnocení veřejných výdajových programů
2.11.3.1 Použití binární stupnice pro ex ante hodnocení veřejných programů
2.11.3.2 Použití ordinální klasifikační stupnice pro ex post analýzu veřejných programů
2.11.3.3 Použití ordinální bodovací stupnice pro ex post hodnocení veřejných programů
2.11.3.4 Použití rozhodovacích tabulek pro výběr vhodné programové varianty
3 Veřejné projekty
3.1 Základní metodické kroky při tvorbě a hodnocení veřejných projektů
3.2 Metody hodnocení veřejných projektů
3.2.1 Role času při peněžním hodnocení veřejných projektů
3.2.2 Metody peněžního hodnocení veřejných projektů
3.2.2.1 Metoda výpočtu budoucí hodnoty projektu
3.2.2.2 Metoda výpočtu čisté současné hodnoty
3.2.2.3 Metoda doby splacení investice
3.2.2.4 Metoda výpočtu vnitřního výnosového procenta
3.2.3 Hodnocení akvizičních projektů na základě stanovení ukazatele „efektivních nákladů“
3.2.4 Metody kontingentního hodnocení veřejných projektů
3.2.4.1 Metoda „ochoty platit“ (WTP)
3.2.4.2 Metoda „ochoty přijmout“ (WTA)
3.2.4.3 Získávání informací pro WTP, resp. WTA
3.2.4.4 Případová studie na hodnocení dopravního projektu kontingentní metodou
3.3 Časové hodnocení projektových činností nástroji síťové analýzy
4 Veřejné zakázky
4.1 Fáze veřejné zakázky
4.2 Předmět veřejné zakázky. Prověření účelnosti předmětu veřejné zakázky
4.3 Předpokládaná hodnota veřejné zakázky a způsoby jejího stanovení
4.4 Technické podmínky a jejich stanovení s ohledem na princip účelnosti
4.5 Stanovení hodnoticích kritérií a požadavky na jejich obsah
4.5.1 Použití kritéria nejnižší nabídkové ceny
4.5.2 Kritérium ekonomické výhodnosti nabídky
4.5.3 Věcná analýza nákladových a užitkových kritérií
4.5.4 Racionalita výšky hodnot kritérií (úprava ukazatelů na racionální hranici)
4.5.6 Transformace kvalitativních kritérií na měřitelné ukazatele
4.6 Stanovení vah jednotlivých dílčích kritérií a objektivizace vah dílčích kritérií
4.6.1 Použití metody alokace 100 bodů ze strany zadavatele k procentnímu určení vah dílčích kritérií
4.6.2 Použití metody párového srovnávání pro stanovení vah dílčích kritérií
4.6.3 Stanovení vah dílčích kritérií metodou postupného rozvrhu váhy
4.6.4 Objektivizace vah dílčích hodnoticích kritérií
4.7 Praktický postup hodnotící komise při hodnocení nabídek na základě použití základního kritéria ekonomické výhodnosti nabídky
4.8 Fáze výběru veřejné zakázky
4.9 Kontrolní povinnosti zadavatele spadajícího pod režim zákona o finanční kontrole
4.10 Externí kontrola zadavatele
Summary
Literatura
Věcný rejstřík

Máte dotaz ke knize? Zavolejte nám a nebo využijte formulář.

Dotazy vám rádi zodpovíme na

Dotaz byl odeslán. Děkujeme!


Odesláním přijímáte naše Zásady o ochraně osobních údajů.
Kurzy, školení, firemní vzdělávání | SOVA STUDIO - vzdělávací agentura

500 - chyba je na naší straně

kontaktujte prosím našeho administrátora info@sovastudio.cz