Zaměstnavatelé jakékoliv velikosti od nejmenších po giganty si musí naprosto vždy poradit s vedením personální dokumentace. Pokud s tímto papírováním začínáte nebo se o něj zajímáte, přihlaste se na náš webinář. Zabývat se budeme zejména osobními údaji a osobními spisy, pracovními smlouvami a odstoupením od smlouvy, možností elektronického doručování, dále dohodami o provedení práce a pracovní činnosti, ale také skončením pracovního poměru vč. vysvětlení rozdílů mezi jednotlivými způsoby, odměňováním a základy bezpečnosti práce a všemi Vašimi dotazy z praxe.
Lektor
Pro koho je kurz určen
Kurz je určen personalistům, účetním a majitelům firem, ale je užitečný pro všechny, kdo personální dokumentaci zpracovávají.
Obsah školení
OSOBNÍ ÚDAJE:
- co lze vyžadovat před uzavřením poměru od uchazečů o zaměstnání
- co (ne)patří do osobních spisů a kdo do nich má přístup
- kdy je nutno vyžadovat souhlas se zpracováním osobních údajů
- kdy postačí informace o zpracování osobních údajů
- osobní spis – kdo do něj může nahlížet a co obvykle obsahuje
PRACOVNĚPRÁVNÍ VZTAHY:
- závislá práce vs. švarcsystém,
- pracovní smlouva a její náležitosti, smlouva o smlouvě budoucí,
- zkušební doba, pracovní poměr na dobu určitou a informace o obsahu pracovního poměru novelizované od 10/2023,
- dohoda o provedení práce a dohoda o pracovní činnosti, vč. informace o obsahu dohody a dalších změn od 10/2023 a dovolené od 01/2024
- ochrana některých skupin zaměstnanců (např. mladistvých).
ODMĚŇOVÁNÍ (MZDY):
- mzdový výměr vs. smluvní mzdy a (ne)výhody obou řešení,
- minimální a zaručená mzda,
- povinné příplatky ke mzdě,
- povinné příplatky pro DPP a DPČ od 10/2023,
- přesčasy a pracovní pohotovost,
- výplatní termín a splatnost mzdy.
ZÁKLADY BEZPEČNOSTI PRÁCE:
- povinnosti zaměstnavatele,
- povinnosti zaměstnanců,
- lékařské prohlídky a posudky.
SKONČENÍ PRACOVNÍHO POMĚRU:
- jednotlivé typy skončení pracovního poměru a rozdíly mezi nimi,
- vytýkací dopisy,
- příklady z judikatury,
- potvrzení o zaměstnání (tzv. zápočtové listy) a pracovní posudky.
DORUČOVÁNÍ PÍSEMNOSTÍ:
- povinnosti zaměstnavatele,
- formálně správné postupy při doručování a praktické obtíže s tím spojené,
- možnost elektronického doručování a zúžení okruhu listin, které se doručují podle novely zákoníku práce od 10/2023.
Informace ke kurzu
Online kurz se uskuteční prostřednictvím služby Zoom.
Přístupové údaje včetně vzdělávacích materiálů budou účastníkům zaslány e-mailem 3 pracovní dny před konáním kurzu.
Pro připojení je vhodné, když si nainstalujete aplikaci Zoom Client:
- Odkaz ke stažení pro počítač je zde (první Download odkaz). Pro Android odkaz zde a iOS zde.
- Spusťte stáhnutý program Zoom Client a klikněte a modré tlačítko Join, (přidat se k meetingu/setkání). Používání Zoom Meeting je pro Vás zdarma.
- Do políčka Meeting ID napište: XXX (ID bude zasláno e-mailem 3 pracovní dny před konáním online kurzu).
- Po vyzvání zadejte heslo: XXX (heslo bude zasláno e-mailem 3 pracovní dny před konáním online kurzu).
- K online kurzu se můžete připojit také bez instalace přes Váš webový prohlížeč (odkaz bude zaslán e-mailem 3 pracovní dny před konáním online kurzu).
Místnost, kde proběhne online kurz, se zaktivní teprve tehdy, až do ní vstoupíme spolu s lektorem, což bude 10 minut před stanoveným začátkem kurzu.
Abychom předešli případným komplikacím s kompatibilitou, žádáme Vás, abyste se k online kurzu přihlásili právě 10 minut před jeho začátkem.
Doporučujeme Vám, abyste v průběhu online kurzu nebyli připojeni na vzdálenou plochu přes VPN - zamezíte tak problémům s přenosem audia.
V případě, že byste měli při instalaci nebo v průběhu online kurzu technické problémy, neváhejte nás kontaktovat na níže uvedené telefonní číslo nebo e-mail.
Technická podpora:
+420 603 892 018